snösnösnö

Åh, äntligen har vintern fattat galoppen! Det snöar för fullt här ute och det börjar så smått lägga sig som ett tunt tunt täcke över gräsmattan. Vågar man hoppas på en vit jul? Det skulle vara underbart mysigt.

Idag hade vi terminens sista prov, snart kommer ett välbehövligt lov. Provet gick nog ganska mycket åt helvete, men det får bli som det blir med det. Ikväll ska jag till mormor och äta god mat eftersom hon fyller äldre idag. Jag fattar inte hur hon kan vara så pigg, tror bannemej att hon har bättre kondition än mig. Fräckaste mormorn, älskar henne :) Efter det bär det av till dansuppvisning på sommarlust. Jag kommer göra bort mig totalt för jag fick ändra en del på treeeningen igår. Antagligen hamnar även denna uppvisningen på facebook, så vi håller tummarna för mig gott folk! När vi dansat klart blir det fika, och vem bangar en fika liksom?! Inte jag iaf.

Snart är det ju jul, och nu när snön börjat falla på plats känns det ganska mysigt. Får bli en ny plåt lussisar snart, de andra är slut. Det där med julklapparna.. Det har dock tappat gnistan lite. Visst är det fortfarande fint med paketerna under granen och fortfarande kul att kolla runt i stan. Skillnaden ligger i att nu vet man (iaf jag) vad som finns i nästan varje paket. När man var liten satt jag i princip och dreglade på paketen av nyfikenhet, nu är det några små fina kuvert och askar. Självklart blir jag glad av det jag får, men paketöppningen är inte längre julaftons höjdpunkt. Det är kanske bra, att fokus ligger på sällskapet istället?
I alla fall så känns det som att det kan bli en lyckad jul och för att tagga ska jag nu gå och öppna dagens lucka!

Ha det bra alla glada snögubbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0