tillbaka från (h)immeln

Nu är jag hemma från Immeln! Eller, kom fakitisk hem igår men var litta trött i skallen så orkade inte sitta vid datorn, det blev till att dö framför TVn :)
Det har varit tre underbara dagar och jag gör gärna om det någon gång!
Lille Calle bangade p.g.a vädret, det hade spöregnat halva dagen.. Detta var dock inget som stoppade oss andra (Jag, Mia, Emme, Tim & Andre)
Med glatt humör hoppade vi i Emmes morfars båt. Det var knappt så den höll sig över ytan med all packning + 6 pers.
Mitt ute på sjön öppnade sig himeln och var vi inte blöta innan blev vi det då kan jag säga.
100-200 meter från bryggan vi skulle av på dog motorn. Jaha, hej!
Det blev till att plocka fram årorna och sätta pojkarna till att ro. Det gick som en dans och snart var vi i land.
Efter att ha sprungit runt en stund hittade vi en bra plats att sätta upp tältet. Det tog ett tag men till slut var det uppe och vi kunde sätta in packningen.
Nästa punkt på listan var maten, vi var huuungriga.
Problemet var att engångsgrillarna vi fått med var ju sämre än sämst, så det blev till att göra upp en riktig eld och låna galler av några danskar som låg i ett vindskydd en bit bort. ( De måste trott vi var dumma i huvudet och de gjorde allt de kunde för att vi skulle ha det bra ) Vid halv 12 på natten satt vi äntligen och mumsade på middagen.
Trots de små problemen höll vi humöret uppe och tyckte hela tiden det var jätteroligt! Man somnade gott den kvällen kan jag säga..

Det första man såg när man stack ut huvudet genom tält"dörren" följande morgon var en fiskpinne.. Eller ja, tim hade varit uppe och fiskat och satt fångsten på en pinne precis utanför tältet. Mysigt! Haha.
Vi gick och badade efter frukosten, Mia hade laddat upp med sin "Hannah Montana"-luftmadrass. Vi (Jag och Mia) simmade/plaskade runt mellan öarna på den, det blev nog en bit över 1,5 km.
Vädret var helt ok, fick höra att det hade varit jättedåligt hemma, HAAHA rätt åt er!
Danskarna hade flyttat från vindskyddet så vi tog det den natten.
På kvällen satt vi kring elden och hade det bra, grillade banan med choklad och lyssnade på musik.

Sista dagen ägnades till stor del åt att packa ihop sakerna, städa upp efter oss och att meta från bryggan. Jag har kommit fram till att meta är (enligt mig) det drygaste sättet att fiska, jag vill ha kastspö! :)
Vid 2-tiden kom taxi-morfar med ny motor och hämtade hem oss.
När jag kom hem kunde jag konstatera att hela packningen luktade rök och lite fukt, underbart.

Jag hade inte haft något emot att stanna längre, var inte trött på det och det var defenitivt inte jobbigt.
Hur kul som helst och jag saknade inte "vardagslivet" det minsta!
Jag hoppas ni hade det lika bra som jag.
Tre oförglömliga dagar, Tack!

Nu kommer lite söta Immeln-bilder:


The gang!








På detta sättet tog vi oss då runt bland öarna!













/
f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0