"påhopp"

Okej! Jag brukar inte skriva så ofta, och nu blev det helt plötsligt två inlägg på samma dag.
Wellwell, måste bara berätta. Blev nyss "påhoppad" av en pojk på msn. Haha ganska kul faktiskt, jag var helt lagom social i början och svarade på hans frågor.. Så gjorde jag det stora misstaget att skämta! (Brode vara dödsstraff på det) Han skrev något oläsligt och jag skrev något med "vi normala människor". Inget seriöst alltså.
Då börjar pojken..
Normala lilla felicia?
Är det så roligt att leva svensson?
Skära sig?
Tycka synd om sig själv?

Haha jag fattar inte hur han fick ihop allt.. Jag var mest glad, förklarade att "nej, jag är inte det minsta normal, ganska udda. Och lilla? Japp liten som fasen"..
Av något anledning fortsatte han, körde mycket på klassiker som att jag var trög och hora. Jag vet inte om det var meningen att jag skulle ta åt mig, mest skrattretande och patetiskt enligt mig.

Det jag tänkte komma fram till var.. Varför? Vad får han ut av det här?
Nu var det mig han gav sig på,  och jag är inte den som tar år mig av sånt så det spelade ingen roll. Jag varken skär mig, lever "Svensson-liv" eller sitter och tycker synd om mig själv.. Det var ju nästan roande. Men det kunde varit någon annan han inte kände som nu hade suttit och mått skitdåligt över det han skrivit. Det var bara "basic" förolämpningar, som folk slänger ur sig när de inte kommer på något bättre. Onödigt enligt mig, men vissa tar ju åt sig av det. De tänker att orden är menade åt dem, när det egentligen bara är den andre som inte kan säga något som faktiskt passar in..
Det hade varit annorlunda om han visste vem jag var, men nu hade han ingen aning och ville bara ha någon att bråka med.

Nu när jag läser vad jag själv skriver låter det ju som att jag är jätte upprörd och tog åt mig av detta, men det gjorde jag verkligen inte. Sitter med Sveriges största leende och tänker på pizza :)
Tänkte bara på om det nu hade varit någon annan, så idiotiskt att försöka trycka ner en person som inte gjort dig något, så mycket onödig energi på att försämra någons självförtroende!

Med det sagt ska jag nu gå till köket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0