julmys fredag den 13?!..

Idag blev det äkta fredagsmys med Rebecca ( ja, hon är tvingad att vara med mig. samhällstjänst you know).
Våra planer gick ju rätt åt skogen, vi skulle äta hos henne, sen åka till mig och baka lussekatter och titta på Greveholm.
Tyvärr var min VHS sönder och vi orkade inte baka lussekatter med. Gjorde knäck och kola hos Rebecca medans vi så smått började lyssna på julmusik istället. Sen blev det blir Bert och andra gulliga program. Juldrogandet får vänta lite till då.

Helgen kommer bli myspys rätt igenom, ta det lugnt och verkligen njuta av ledigheten. Titta på film med mammsen imorgon och kanske börja planera rummet lite smått.
Hade skrivning i aulan på 3,5 timmar idag. Inte så jobbigt som jag trodde men ändå extremt skönt när den var över. Skulle skriva om hjältar. Gick nog inte speciellt bra, men blir väl ett G i alla fall..
Mitt under skrivningen började det snöa. Det var så sött, alla slutade skriva och blev som små barn. "Titta, titta det snöar!" Det varade bara någon minut, men fint var det. Tänk att man fortfarande kan bli så uppspelt över snö? Underbart.
Efter det hade jag spanska. Brukar försöka gömma mig längst bak, men eftersom det aldrig funkar och läraren tycker jag är heelt efterbliven (vilket är sant) provade jag idag att göra tvärtom. Jag satte mig längst fram, ni vet bänken 1 meter från lärarens ansikte? Han tyckte nog det var skumt och verkade nästan lite obekväm med det. Funkade dock för mig, jag var med mer på lektionen men han frågade inte lika mycket eftersom han nästa tittade över mig när han såg ut över klassen. (och nej, det beror inte bara på min längd ;D )

Nu ser jag att Rebecca lyckats somna mitt i mitt skrivande. Gullig är hon, ska visa sen! Hon har en tendens att göra så, somna framför TVn. Som en annan farfar.
Det gillar vi, men som man säger.. "För mycket av det goda".
Så jag har väl inget val, ska väcka henne!

Mohahaha <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0