Egypten 2010

Nu är jag hemma från en helt underbar resa. Två tummar upp för Egypten! 
När jag kom till flygplatsen i Egypten mötte jag helt oväntat Gustav, en bekant från Malmö. Alltid kul med överraskningar. Efter det skulle vi igenom ca 100 passkontroller, skaffa visum etc. När det väl var avklarat började semestern.

Hotellet var jättefint. Stor pool, god mat, trevlig personal, bra underhållning.. Jag kan hålla på i evigheter.
Vi var på Old Market, en stor marknad där alla vill sälja till en. Kul upplevelse, köpte skor och te. En sak är säker, är man tjej och har dåligt självförtroende ska man åka till Egypten! Komplimangerna regnar över en! 

Vi hade turen att få den snällaste taxichauffören i Egypten eller något. När han hade kört oss till Old Market frågade han om vi ville att han skulle hämta oss. Det lät ju bra, så han lät bli att ta betalt. "Det tar vi på tillbaka-vägen". Att han vågar lite på folk så. 

Det blev i alla fall att han körde oss till Nama Bay dagen efter, där vi skulle ut med en glasbottenbåt. Han frågade om vi hittade och när vi var lite osäkra visade han oss. Det slutade med att han åkte med, fick ner priset till hälften, tog bilder osv. Som en personlig guide, en mycket snäll person.
När vi åkte ut med båten och tittade på korallreven var det som att titta på Hitta Nemo Live. Massa koraller och fiskar i olika färger, magiskt. Tyvärr gick det inte att fånga färgerna på bild, blev mest grå-blått.

Inte lönt att berätta hela resan i detalj, men kommer lite mer när jag lägger in bilderna. Det får bli efter helgen.

Måste bara berätta att jag red kamel (bara det är ju tufft nog) och som grädde på moset hette den Michael Jacksson. Sött eller?! Som sagt, kommer bilder.


I helgen blir det till att fylla 17 och kalasa lite, hipphipp..

Sköt om er <3

Kommentarer
Postat av: alliiee

egypten nästa då!

2010-03-19 @ 16:05:58
URL: http://aalexae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0